7/14/2014

FAVOURITE PERFUMES


















































Moja ulubiona ósemka, naprawdę chciałam wybrać tylko pięć zapachów, ale nie byłam w stanie. Gorąco polecam wszystkie perfumy z listy, dla zainteresowanych podaję od razu nuty :) Zamówiłam właśnie sporo próbek perfum, których nie miałam okazji nigdy przetestować ze względu na ich brak w perfumeriach i z pewnością kiedyś o nich napiszę, może niektóre z nich dołączą też do mojej kolekcji ;)

Marc Jacobs, Oh Lola! - idealne na lato, według mnie pachną bardziej owocowo niż kwiatowo, są świeże, słodkie i soczyste, mój #1!
Nuty: malina, truskawka, gruszka; magnolia, piwonia, cyklamen; wanilia, fasola Tonka, drzewo sandałowe

Calvin Klein, Eternity Summer 2014 - na drugim miejscu znalazła się wersja z tego roku na lato (na wiosnę również się nada), bardzo świeża, wodno-kwiatowa, owoców raczej nie wyczuwam, wersja z 2013 roku ma na początku jedną/dwie okropne nuty, po jakimś czasie jest już podobna do tegorocznej, jednak jest słabsza i niezbyt trwała.
Nuty: arbuz, gruszka, bambus, mandarynka; piwonia, lilia wodna, gardenia, neroli (olejek otrzymywany z kwiatów gorzkiej pomarańczy); białe drewno, piżmo

Jesus Del Pozo, Halloween - moje stare-nowe odkrycie, zakochałam się w nich od razu, chociaż pamiętam, że dawno temu nie przypadły mi zbytnio do gustu, są bardzo lekkie i świeże, pachną białymi kwiatami, na początku pojawia się słodka, owocowa nuta, która jest jednocześnie dziwna i ładna ale szybko znika (i w sumie dobrze, ponieważ później jest idealnie), wiosenno-letni zapach.
Nuty: fiołek, morskie nuty, liść bananowca, petitgrain (olejek otrzymywany z liści i gałązek gorzkiej pomarańczy); tuberoza, fiołek, pieprz, magnolia, konwalia; drzewo sandałowe, kadzidło, wanilia z Madagaskaru, mirt

Balmain, Eau D'Ivoire - słodkie, świeże, owocowo-kwiatowe, świetne na wiosnę i lato, myślę, że będą dobre również na chłodne jesienne dni przez tę swoją słodycz, mydlana wersja Ivoire, nie jest tak piękna jak jej następczyni, aczkolwiek jest także godna uwagi.
Nuty: czerwona porzeczka, bergamotka; magnolia, osmantus; olejek ambretowy (otrzymywany z nasion trawiastego krzewu z Indii), paczula

Versace, Bright Crystal świeże, wodno-cytrusowo-kwiatowe, na wiosnę/lato, gdy poznałam zapach Balmain D'Ivoire (dużo słodszy), stwierdziłam, że obie perfumy są do siebie trochę podobne, jednak nie mogłabym wybrać tylko jednej, ponieważ Bright Crystal jest chłodny i bardziej kwiatowy.
Nuty: yuzu, granat, wodne nuty; lotos, magnolia, piwonia; bursztyn, piżmo, mahoń

Calvin Klein, CK One Summer 2012 - cytrusowo-wodno-drzewne, intensywnie orzeźwiające w upalne dni, niczym drink z limonką i rumem, unisex (+ nie da się stwierdzić, czy zapach jest bardziej damski, czy męski), bardzo podoba mi się również na płci przeciwnej, wersja z tego roku nie przypadła mi do gustu (zbyt kokosowa), natomiast ta z 2013 jest ładna, podobna do 2012 jednak mniej trwała.
Nuty: bergamotka, limonka, ogórek, mięta; lotos, rozmaryn, wodne nuty, jabłko; drzewo sandałowe, rum, mech dębowy, drewno z morza

Lolita Lempicka, L'Eau en Blanc - moje ulubione perfumy od Lempickiej, przepiękny pudrowo-kwiatowo-owocowo-drzewny zapach, nie przytłacza, ponieważ jest świeży, pasuje chyba na każdą porę roku.
Nuty: irys, liście fiołka; fiołek, malina, wiśnia, lukrecja; wetiweria, piżmo, fasola Tonka, heliotrop

La Perla, J'aime - kwiatowe, bardzo słodkie a jednocześnie świeże i pikantne, rozgrzewające, super na chłodne dni, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, oryginalny zapach, nie jest to przesadzony słodki ulepek jakich wiele.
Nuty: liczi, bergamotka, pieprz; malina, jaśmin egipski, lotos; karmel, bursztyn, paczula, piżmo


Po więcej odsyłam tutaj:  http://www.fragrantica.com/member/816248/

No comments:

Post a Comment