5/03/2016

FAVE TV SERIES


SALEM / PENNY DREADFUL / AMERICAN HORROR STORY ASYLUM / BLINDSPOT / BLACKLIST / THE WALKING DEAD / HOW TO GET AWAY WITH MURDER / BREAKING BAD / HANNIBAL / DEXTER / THE TUDORS / TWIN PEAKS / RIPPER STREET / THE SOPRANOS / BOARDWALK EMPIRE / TRUE DETECTIVE / THE KNICK / DA VINCI'S DEMONS / 11.22.63 / THE BRIDGE / AQUARIUS / BETTER CALL SAUL / UNDER THE DOME / DRACULA / THE KILLING / JESSICA JONES / ROME / SIX FEET UNDER / PEAKY BLINDERS / MILDRED PIERCE / LUCIFER


Często dostaję pytania jakie seriale oglądam - dodaję więc listę ulubionych oraz tych, które lubię i równie gorąco polecam. Na mojej liście ''do obejrzenia'' jest jeszcze wiele pozycji, a gdy coś mi się spodoba, na pewno dam znać! Kiedyś zrobię również listę ulubionych filmów i gier, ale tych pierwszych będzie chyba więcej :P Od małego uwielbiam wszystko straszne, dziwne, co jest związane z czarownicami, wampirami, demonami, wilkołakami, gangsterami, haha; historią - niekoniecznie muszą to być seriale/filmy oparte na (wszystkich) prawdziwych wydarzeniach, epoką wiktoriańską, gotycką, średniowieczem, latami 20-60 (zwłaszcza czasy prohibicji oraz lata 1930-40), steampunkiem<3, medycyną, ludzkim umysłem. Zawiodłam się trochę na Salem, bo nowy sezon będzie dopiero na Halloween, a miał być w kwietniu... Penny Dreadful zaczęłam oglądać głównie dla pięknej Evy Green, którą uwielbiam od x lat. Moim drugim ulubionym sezonem AHS jest Freakshow, którego tu nie zamieściłam (Finn Wittrock<3!). Blindspot polecił mi kumpel, od razu spodobała mi się 'wytatuowana' Jaimie Alexander + Sullivan Stapleton :P Blacklist jeden z najlepszych seriali o FBI, przestępcach i spiskach. James Spader w roli Reda, mistrzostwo :D Nie lubię zbytnio zombie, ale TWD totalnie mnie wciągnał, uwielbiam Andrew Lincolna (szkoda, że zgolił brodę, haha) i Normana Reedusa (obejrzyjcie koniecznie The Boondock Saints) <3, z niecierpliwością czekam na nowy sezon, te emocje xD How to Get Away with Murder jest tak nieprzewidywalny, że finał 1 i 2 sezonu był dla mnie wielkim zaskoczeniem, świetny! Postać Waltera Whitea i Jessyego Pinkmana z Breaking Bad skradła moje serce x) Fenomenalny serial! To w nim po raz pierwszy zobaczyłam Krysten Ritter, która od razu mi się spodobała i która gra główną rolę w Jessice Jones, w BB była za krótko! Uwielbiam Jonathana Rhysa Meyersa, dlatego po The Tudors zaczęłam oglądać Draculę, sezon miał otwarte zakończenie i skończył się w takim momencie, że musiał być zrobiony następny (anulowali), na szczęście 2 sezon ma być już w listopadzie, uff. Boardwalk Empire, czyli wszystko co uwielbiam - lata 1920/30, Al Capone (w tej roli Stephen Graham), Michael Pitt<3 (wielka szkoda, że nie mogłam oglądać go do końca trwania serialu a miał 5 sezonów ;(), Steve Buscemi i Jack Huston. Tak jak bardzo podobał mi się 1 sezon True Detective, tak 2 mniej, ale nadal był bardzo dobry. Zobaczcie Woodyego Harrelsona w Natural Born Killers! The Knick - medycyna w latach 1900, Clive Owen, Michael Angaro i Eve Hewson! 11.22.63, czyli ekranizacja powieści Kinga, jednego z moich ulubionych autorów ;) Do tego nieziemsko przystojny James Franco :P Under The Dome to kolejna ekranizacja książki (tylko na początku są podobieństwa) Kinga, 1 i 2 sezon świetny, w 3 przesadzili ze wszystkim, haha, ale oglądałam już do końca. Przy okazji pokazania Wam The Bridge oraz The Killing (równie nieprzewidywalne co HTGAWM), polecam także duńską wersję tego drugiego - Forbrydelsen. Rome podobno spodoba się fanom GOT, a dzisiaj leci pierwszy odcinek o 21:00 na HBO 3. Mój chłopak ma grę o takiej samej tematyce, Ryse: Son of Rome - lubimy tak jak serial. Peaky Blinders to kolejny serial z tych gangsterskich, genialny Cillian Murphy i Iddo Goldberg<3 (występuje też w Salem). Miniserial Mildred Pierce ma tylko 5 odcinków, szkoda, bo chciałabym dłużej podziwiać Kate Winslet oraz Evan Rachel Wood. Lucifer jest dobrze zrobiony, ale śmieszy mnie to, że przedstawiony jest jako sprawiedliwy, hahaha, biedny aniołek, który został wygnany, bo chciał żyć po swojemu i jako ten, który karze tylko złych ludzi a dobrych nie krzywdzi... taaa jasne, lol. Mimo to lubię postać graną przez Toma Ellisa i jego cudowny brytyjski akcent + Maze oraz Chloe, która na początku bardzo mnie irytowała! :o Mam nadzieję, że któryś serial przypadnie Wam do gustu, miłego oglądania :)

8 comments:

  1. Miał być post o rzeczach z Inglota..;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. spokojnie, może jeszcze będzie w tę niedzielę :)

      Delete
  2. dziękuję za ten post... właśnie zaczęłam oglądać hannibala i nie mogę się oderwać :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi, proszę, cieszę się! :D

      Delete
  3. czy wcześniej był post o innych serialach?

    ReplyDelete